Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Hardver > ATI Smartshader technológia - Radeon 2
ATI Smartshader technológia - Radeon 2
1/2 oldal
Írta: Haszprus - 2001. július 17.

Az ATI bemutatta a Smartshader technológiát, melyet a következ? generációs 3D chipjébe, a Radeon2-be fog beépíteni. A Smartshader név mögött Pixel- és Vertexshader funkciók bújnak meg, azok, melyek a DirectX 8-ban szerepelnek, azonban az ATI némileg kib?vítette ezeknek tudását. Az új b?vítések a DirectX 8.1-gyel jönnek, s a pixel shader részt érintik. Az ATI hasonló kiterjesztéseket fog készíteni az OpenGL-hez is.


A 3D futószalag - a fejleszt?k saját programozású shadereket is használhatnak az el?programozott funkciók helyett

Vertex Shader
A Vertex Shaderek els?ként az NVIDIA GeForce3 kártyájában t?ntek fel. Ezeknek a shadereknek köszönhet?en a játékfejleszt?k saját programozású 3D-gyorsított m?veleteket hozhatnak létre. Ezek a funkciók egy assembler-szer? programozási nyelven készülnek, melyeket az új 3D chipek tudnak értelmezni - a GeForce3 és a RADEON 2. El?nyük, hogy egyrészt nem kell a programozóknak arra várni, hogy a kívánt effektet beépítsék a videokártyába és a programozási nyelvbe, másrészt egyedi effekteket hozhatnak létre.

A shader effekteknek többféle geometriai alkalmazása van. Az egyik legjobb, hogy a Vertex-Shadereken keresztül lehet?ség nyílik realtime árnyékszámításra és objektumok alakváltoztatására.

Az ATI Smartshaderjének Vertex-Shader funkciói megegyeznek az NVIDIA GeForce3-jának nFinite FX motorjának funkcióival. A chip 16 adatcsomagot tud kezelni. Egy vertex shader program max. 128 utasítást tartalmazhat, 96 konstans értékkel és 12 változóval.

Néhány példa a Vertex Shaderek használatára:


Egy objektum deformálása egy másik objektum hatására - Vertex-Shaderrel


Több fényforrás valós id?ben számított árnyékai


Ez a kép egy szappanbuborékot mutat, mely persze a Vertex-Shader által animált

Következő oldal >>>

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez
Még nem érkezett hozzászólás.
 
Főoldal