Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Half Life - Opposing Force
Half Life - Opposing Force
1/1 oldal
Írta: CrON - 1999. december 10.

"-Nem indult jól a napom! Nem bizony. Mikor reggeliztem a fiúkkal a kantinban, nem gondoltam volna, hogy soha többet nem látom ?ket élve. Jones, Washington, Cooper. Mind halottak - gondolta Shepard és lassan lehajtotta a fejét.
"Ráadásul azt sem tudom, mi történik velem."
HL Op For Borító Már már elhatalmasodott volna rajta az elkeseredés, de az életösztön újabb adrenalinhullámot juttatott a vérébe. "Azon az ajtón túl biztosan várnak rád a többiek! Ne add fel!!!" - bíztattam magát. Lassan haladt el?re az árnyékban, minden lépését megfontolta. Az MP5-ös gépkarabély hidegen simult tenyerébe, és a tömör markolat tapintása kicsit megnyugtatta. Ebben a pillanatban éles reccsenést hallott hátam mögül, de a kemény kiképzés alatt megszerzett képessegei segítségével a pillanat tört része alatt megperdült és a következ? pillantaban már a földön hasalt. Szerencséjére. Az 6 láb magas idegen abban a pillanatban fényes elektronikus nyalábot lövellt ki magából, mely alig tévesztette el Shepard fejét. A sugárnyaláb szétfröccsent a falon és a leveg? pillanatok alatt ózonnal lett tele. A katona egy szemvillanás alatt kibiztosította gépkarabélyát és a következ? pillanatban rövid sorozatokkal töltötte meg az idegen azon részét, melyet a mellkasának gondolt. Az lövedékek egyenként csapódtak bele a lénybe, melynek puha testét darabokra szaggatták szét. A padló büdös, nyálkás masszával lett tele. Shepard elégedetten nyugtázta a találatokat, de figyelmét már a következ? átjáróra összpontosítota. Lassan megfordult és az árnyékba húzódva elindult.

"-Túl kell élnem ezt a mai napot!"



Személy szerint nagyon ellene vagyok annak a marketingfogásnak, amikor egy programozó cégek elkészítik és kiadják egy sikeres játék "folytatását". Ekkor beindul a kampány "új fegyverek, soha nem látott pályák és karakterek" szöveggel, és mi meg szépen bekajoljuk az egészet.
Azonban itt van egy remekm?, melynek neve hallatán visszaidézem azokat az estéket, mikor fejhallgatóval a fejemen bolyongtam a Black Mesa veszélyes folyosóin és összerezzentem, mikor az idegenek odateleportálták magukat a hátam mögé.

Miután végignyomtam a játékot, komoly hiányérzetem keletkezett. Nem volt olyan game a közelben, ami felért volna a HL nagyságához. Egy ideig próbálkoztam mindenféle kacattal, de gyorsan rájöttem, hogy azóta sem adtak ki hangulatosabb játékot.



A VALVE és a Gearbox jóvoltából végre megérkezett a korán beharangozott folytatás és én hirtelen nagyon h?tlen lettem a Team Fortress-hez. Igyekeztem minél el?bb abszolválni a CD-t, de amint kezembe kaptam a korongot, rögtön csalódott lettem. Sajnálattal tapasztaltam, hogy az egész anyag 320 Mbyte-nyi helyet foglal. Azért gyorsan megnyugtattam magamat, hogy az engine az eredeti Half Life telepítésb?l származik és ez a CD csak pályák tömegét, tehát új élményeket tartalmaz.

Bátran állíthatom, így is lett!

Az új történetben Adrien Shepard tizedest személyesítjük meg, aki a Black Mesa elleni akcióban a vett volna részt, csakhogy a szállítóhelikopterét lel?tték az idegenek.

A bevezet? intro képsorainak megtekintése és némi kómázás után magunkhoz térünk, majd sajnálattal tapasztaljuk, hogy légi járm?vünk lezuhant és egy szál surranóban állunk a Black Mesa kutatóközpont mélyén. Vessz?futásunk itt kezd?dik, de ha szerencsések vagyunk, akkor nem leszünk hullák és élve kikeveredünk a pokolból.

A történet meglehet?sen jól van megkonstruálva, a helyszínek változatosak és veszélyesek. Kezdetben még megfelel? fegyverünk sincs, de kés?bb már hagyományos és rendkívül szokatlan fegyvereket is kipróbálhatunk. A hagyományos fegyverek mellett (Glock17, Desert Eeagle, Shotgun, HK MP5, stb.) él? organizmusokat is haszálhatunk támadó és egyéb eszközként. Ezért van pl. grappling hook is (jól ismert kampó a Quake CTF játékokból), mely segítségével érdekes helyekre juthatunk el és a gyengébb ellenfeleket megkajáltathatjuk kedvencünkkel. Továbbá karonül? kis kedvencre is szert tehetünk (lásd. a képen), amely állatka spóra gömböt fúj ki szájából, ha rángatjuk a farkát. Hm... Érdekes, bár én megtartom inkább automata fegyveremet.



Védelmünkr?l nem Morgan Freeman öltözéke, hanem egy feltölthet? kevlár mellény (PCV) gondoskodik, melyet álcamintás zubbonyunk felett viselünk. Így a sötétben nem az öltözékünk akkus lámpáját használhatjuk, mivel ilyen eszközzel nem rendelkezünk. Tengerészgyalogosként csillagfényer?sítéses éjjelátó készülék a felszerelésünk, mely nagy hátránya, hogy csak közelre éles a látott kép, távolra már nem tudjuk hatékonyan felhasználni.

Rendkívül érdekes, hogy ismét eljuthatunk azokra a helyekre, melyeket Dr. Freeman b?rében már végigjártunk, s?t magával Morgan Freeman-el is találkozhatunk. Talán nem árulok el újdonságot azzal, hogy nem tudunk ártani kedvenc h?sünknek, mivel a készít?k nem hagyták meg nekünk a lehet?séget arra, hogy összekeverjük az els? történet szálait. (Nagy örömömre az unszinpatikus kormányügynököt viszont kezünk közé kaphattam, és különféle módszerekkel, több alkalommal is likvidáltam. Beteges mi? :P )

Az új helyszínek és fegyverek mellett új karakterek is bekerültek a Opposing Force-ba. Új Barney (a biztonsági ?r beceneve) karaktereket alkottak, mostantól az ?rök kövérebbek és szószátyárabbak, mint korábban. Nagy el?ny, hogy némelyik biztonsági alkalmazott .357-es Magnum marokl?fegyverrel van felszerelve, melyet hatékonyan használnak. Több új idegen is felt?nik a színen, bár nem igazán tudtak újat alkotni a rajzolók. Érdekes, egyre több olyan karaktert kell likvidálnunk, melyek nem jönnek a közelünkbe, hanem valamilyen maró trutyival dobálóznak vagy köpködnek.

Újdonság, hogy katonákat is állhatnak szolgálatunkba, akik igen hasznos segítséget jelentenek az M16-ossal eláttot bérgyilkosok támadása ellen. Több alkalommal, mikor a kis ninja szer? emberkéket kellett írtani, elengedhetetlen volt a bajtársak jelenléte és persze t?zerejük.

A játékban a hangsúly természetesen a gyilkoláson van, de a továbbjutáson nem annyiból áll, hogy itt megkapod a kulcsot, ott meg bedugod a zárba. Sok érdekes feladatot kell megoldanunk ahhoz, hogy az el?re jussunk, mivel talányok skálája igen széles. Gyakran el?fordul, hogy többször vissza kell térnünk a korábban már bejárt helyszínekre, de már más feladatot kell megoldanunk. Ez azért nem olyan széls?séges megoldasú, mint pl. a Blood2 esetében, ezért még az elviselhet?ség határán van.



Aki beszerzi a játékot számíthat rá, hogy egy mesteri történtet kap kézbe, melynek a megvalósítása is magas színvonalú. Természetesen az eredeti Half Life végigjátszása kötelez? az Opposing Force el?tt, hiszen ebben az esetben éljük át azt az élményt, amit a készít?k kigondoltak számunkra.

"Freeman must die!"

Néhány szárazabb technikai adat hardcore HL playerek számára: Az eredeti játék verziószáma 1005 volt. A Team Fortress Classic verziószáma 1009. Ezt az upgrade-t elérhetjük a megfelel? patch telepítésével, de vigyázni kell, hogy a verziószámok egyezzenek. (pl: 10091013.exe - ez az a patch, ami az 1009-es verziót az Opposing Force el?tti verzióra frissíti.) Az Opposing Force verziószáma 1015. A patch-et tartalmazza a CD, tehát a telepít? automatikusan frissíti a játék verzióját, ha az nem egyezik. Amit most leírtam, az csak az internetes és LAN játék esetén fontos, hiszen a szerver és kliens gépeken megtalálható játékok verziószámának egyeznie kell. (Ez ugyan olyan, mint a Quake2, ahol az utolsó patch a 3.20 volt.)


Kapcsolódó cikkeink
» Inno3D: GeForce 3 Ti200 - 2002.02.18.
» ABIT KG7 Vcore tuning - 2001.12.11.
» A SocketA processzorok túlhajtása - 2000.12.28.
» AMD Roadmap 2000 december - 2000.12.27.
» Half-Life: Firearms - 2000.05.07.
» Half-Life: Counterstrike - 2000.03.21.
» Half Life - modok & botok - 2000.01.08.
» Tomb Raider 4 - 2000.01.05.
» Heretic II. - 1999.08.19.
» Thief - 1999.03.29.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [1]
» A Half-Life a legjobb!... - Gameinternet
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal