Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Heroes of Might and Magic III.
Heroes of Might and Magic III.
Újra eljött a h?sök ideje - 1/1 oldal
Írta: CrON - 1999. április 7.

Rashka már 6 napja bolyongott az alvilágban, Terraneus föld-alatti városát keresve. Ám hiába "született" démonnak, hiába töltötte életének legnagyobb részét az underworld-ben, már nagyon elege volt abból, hogy egy szökött, familiáris nélküli lovagot üldözött, aki feldúlta a Rashka h?bérbirtokát, mikor ? Highpeak városának kirablásában vett részt.
A lovag, akit csak néhány Swordsman és Champion támogatott, nem rendelkezett üt?képes hadsereggel, de az igazat megvallva Rashka nagyon könnyelm? volt, mikor ?rizetlenül hagyta a Teleportot, melyen keresztül a rabló seregek rázúdultak területeire. Rashka-t az a tény sem hagyta nyugodni, hogy a Cryphes - lovag létére - gyakorlott varázsló volt és az a hír járta, hogy egy szemvillanás alatt képes jéggé változtatni a pokol "heves" vérmérséklet? lakóit is.

De felvirradt a 7. nap is, bár ezt a föld alatti teremtmények csak abból tudták meg, hogy a kegyetlen és vérengz? Bloodster denevérek már visszatértek a felszíni vadászatból mocskos tanyáikra. Rashka nyomolvasói már el?z? nap jelentették, hogy Cryphes szedett-vetett csapatai bemenekültek Terraneus városába és felkészültek a védelemre, azonban Rashka jól tudta, hogy a lovag csapatainak morálja nagyon megromlott, mivel ?k nem szoktak hozzá a sötét és nyirkos föld-alatti élethez.
A hetedik nap estéjén a démon csapatai elérték Terraneus várának kapuit. A harci kedvt?l ég? Arch Devilek vezetésével Rashka követ?i gyorsan ütközetbe keveredtek Cryphes demoralizált seregeivel. Heves, kegyetlen és véres csata vette kezdetét...

Úgy gondolom, közületek sokan játszottak már hosszú éjszakákon keresztül a Heroes of Might and Magic korábbi két részével. Abban az id?ben, mikor még azt sem tudtam, hogy mi is az az RPG, NPC, stb. már akkor is teljesen leny?gözött ez a fajta játék, melyben az általunk vezetett karakterek az id? múlásával egyre jobban fejlesztették varázslási, harci és egyéb képességeiket. Bizony, néha a gutaütés kerülgetett, mikor egy felfejlesztett, gondosan kezelt seregemet valami szedett-vedett horda dúlta fel. A karakterek, karakterosztályok és teremtmények gyorsan a szívünkhöz n?ttek.

A félelmetesen gyorsan fejl?d? szoftver-játékiparban igen nehéz valami új történettel vagy játéktípussal el?jönni, de sok esetben nincs is semmi szükség a gyökeres változtatásra.
A Heroes els? része már az els? pillanattól kezdve olyan ötletesen volt megalkotva, hogy a harcrendszer, a h?sök fejl?dése, a karakterosztályok alapjaiban nem változtak meg az id?k folyamán, hanem a készít?k inkább arra koncentráltak, hogy b?vítsék, szélesítsék a lehet?ségek számát.

Ennek ellenére a HoMM 3. részét nem tartom a készít?k újabb kísérletének, hogy még egy kis cash-t kasszírozzanak az RPG fanatikus híveit?l! A készít?k teljesen újratervezték az egyes karaktereket, várakat, teremtményeket és a meseszer? 2. részt?l teljesen eltér?en "valóságosabbá" vált a megjelenítés módja és részletessége is. A korábban meglehet?sen Cartoon Network (Dexter rulez!!!) stílusú teremtmények félelmetesebbé váltak, bár a Vampire Lord még mindig magán hordoz nem kevés Lugosi Béla beütést. :P

Várunk és környéke
A gazdasági rendszert a készít?k változatlanul hagyták, tehát ugyan úgy bányákat kell megnyitnunk, fát kell kitermelnünk, stb., hogy várainkat fejleszteni tudjuk a megszerzett természeti kincsek segítségével. A HoMM 3. részében az egyes várakon belül sokkal több épületet tudunk emelni és ez által több teremtményt és különleges képességet tudunk majd szolgálatunkba állítani. Természetesen a rendelkezésre álló épületek nem csak a teremtmények lakóhelyéül szolgálnak, hanem megtalálhatjuk a megszokott Mage Guild és más építményeket is. Véleményem szerint hasznos változtatás az is, hogy mind a várunk er?sségét, mind a jövedelem termel? képességét fejleszteni tudjuk. Ezért ha várunk harci épességét a lehet? legjobbra növeltük, akkor azon kívül, hogy falaink ellenálló képessége megn?, akár három bástyáról zúdulhat ellenségünkre a zárót?z.

Harc más teremtmények és h?sök ellen
A harcrendszer sem sokat változott, de azért némi plusz kiegészítést beletuszkoltak a készít?k a játékba. A megszokott 5 teremtmény helyett 7 karakter jelenhet meg az oldalunkon a csatában, s?t ha kell? Tactic Skill-el rendelkezünk, akár a csata el?tt is rendezgethejük a sorainkat. H?sünk segítségként három egyéb segédeszközt birtokolhat (els?segély sátor, muníciós kocsi és ballista-bazi nagy nyílpuska), melyek a csata közben hasznosnak bizonyulhatnak. Ezeket a segédeszközöket a különféle várakban vásárolhatjuk meg 2500 arany fejében, persze csak akkor, ha már felépítettük az ?ket el?állító építményeket.

Mágia
Mint már korábban említettem, a HoMM 3. részében is élhetünk a mágia adta képességekkel. A mostani részben a varázslatok száma jelent?sen megemelkedett a korábbi részekhez képest. A varázslatokat - szerintem kissé er?ltetett módon - 4 osztályba sorolták (föld, víz, t?z, leveg?), bár ennek is megvan a magyarázata: a különféle varázslati csoportokhoz különféle skill-eket kell kifejlesztenünk, hogy azokat hatékonyabban tudjuk használni.

Ezeken a változásokon kívül a HoMM III. zenéje is változásokon ment keresztül. A megszokott MIDI layout-ot MP3 formátumra változtatták meg (!). Saját véleményem szerint az MP3 formátum miatt nem lett a játéknak hatalmas hardware-igénye. A játékba integrált lejátszó nem terheli nagyon a processzort és ehhez képest jó min?ség? és terjedelmes mennyiség? zene birtokába jutunk. Természetesen a vállalkozó szellem? játékosok saját ízlésviláguknak megfelel? zenét is rendelhetnek a játékhoz, ha a megfelel? MP3 fájlokat átnevezve bemásolnak a megfelel? könyvtárba.

Összességében a New World Computing kit?n? programot készített, mely kell? min?séggel viszi tovább a sorozat nevét.

...Na, alig vártam, hogy befejezzem a cikket. Indítom a kalandozást, ez a rohadék Kendall eddig mindig megszívatott!!!

Hardver követelmények a gyári adatok alapján:

  • P133 MHz
  • 32 MByte RAM
  • VGA kártya 2 MByte
  • egérke
  • hangkártya

Megtanulási id?: kb. 1 óra

1999. New World Computing, 3DO


Kapcsolódó cikkeink
» S.W.I.N.E. - 2001.11.28.
» Settlers IV - 2001.02.08.
» Diablo II küldetéslemez - 2001.01.21.
» Age Of Empires II - 1999.10.17.
» Command & Conquer - Tiberian Sun - 1999.09.01.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [2]
» Király a heroes 3.(a 2 sem volt rossz)... - Bao
» Magyarosítást keresek? ha tudsz valahol, léci írj!... - Nand
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal