Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Half-Life: Firearms
Half-Life: Firearms
1/1 oldal
Írta: CrON - 2000. május 7.

Jó helyen jártok, ez még mindig nem a Half Life sector. Azonban a napokban megjelent egy olyan Half Life mod, ami egy új irányzat el?retörésének a gyümölcse. Nevezetesen egyre több olyan first person stílusú játék kerül ki a szoftvergyárakból, ahol még több polygont, még több texturát lehet látni. A dinamikus fények, a texturák csillognak-villognak, mert a legtöbb szofterkészít? cég els?sorban le akarja ny?gözni a játékost. Azután ott van például az ID Software, melynek élén a nagyhatalmú Carmack mester hamar összehajít egy új 3D motor kódot, majd a finomításokkal együtt (ami készült egy darabig) kiadja a Quake Arena-t. A játék robog ezerrel, a kód nagyon jó. Hmmm. De nem az igazi, nincs olyan íze a gamenak, mint a Quake-nek volt 1996-ban. És ilyen környezetben kezd igazi reneszánsza lenni egy olyan régi játéknak, aminek a grafikai megvalósítása nem kíván er?m?vet, nincs halálfejes textúra, organikus pálya, mégis esténként akár 100 játékos is nyomja a népszer? mod-ot: A COUNTER-STRIKE-ot.

Err?l a kiegészít?r?l már korábban írtam egy cikket - amolyan figyelem felkelt?ként -, és elmondhatom, hogy én sem véletlenül "szerettem bele" ebbe a modba, hiszen napról-napra egyre több playerrel lehet találkozni a magyar szervereken.

Hogy miért nem olyan népszer? a Quake Arena, mint a HL Counter-Strike? Mert a "CSÉ" az életh?ségre törekszik. Nincsenek kézi rakétavet?k, rocketjump, cyber tankatléta, feslett b?rnémber stb. Itt "valódi" fegyverekkel küzdenek egymással a Navy Seals, a GSG9 különleges osztagok katonái a nagyon is valóság terroristákkal, akik gyilkos AK gépkarabéllyal rohangálnak, akárcsak Hasszán valahol a iráni sivatagban, ahol éppen els? osztályú orrgyilkos kiképzésen vesz részt.



De most nem a Counter-Strike-ról szeretnék írni, hiszen azt már rengetegen ismerik köz?letek. Egy lelkes csapat megpróbálkozott valami hasonlót alkotni, és már ki is adták a FIREARMS els? bétáját.

A mod megjelenése után az egyetlen magyar szerver dugig volt külföldiekkel (Hiába mi magyarok valamiben élen járunk. Thx Gyanús_Cápa!!!), akik hamar felismerték, hogy itt nem egy gyorsan felejthet? mod-ról van szó, amib?l minden héten megjelenik egy, hiszen a FIREARMS legalább olyan valóságh?ségre törekszik, mint a CS.

A Firearms nagyon kétarcú mod. A készít?k nem alkottak sok újdonságot, de néhány részletében rendkívül igényes moddal van dolgunk. Sajnos rengeteg téren felejthet?t kapunk, de sokan még emlékezhetnek a CS els? bétájára, ami csak árnyéka volt a mai változatának.

Az elgondolás rendkívül jó:
A modban két csapatnak kell egymással megküzdenie különféle objektumokban. A rendelkezésre álló kb. 20-30 féle fegyvert és egyéb felszereléshez úgy juthatnak hozzá a csapat tagjai, hogy crediteket kapnak. A rendelkezésre álló creditekért kell véd?felszerelést, l?szert, fegyvert és más szükséges tárgyakat megvásárolni. Ha a karakterünk profilját kialakítottuk, akkor bekapcsolódhatunk a játékba, ahol kezdetben elég hamar meg fogunk halni. :(

A játékmenet pörg?s, hiszen az elhalálozott páciensnek nem kell megvárnia a kör végét. A Firearms-ban nincsenek körök, ezért halál estén azonnal respawnolunk a kezd?ponton, ahonnan azonnal indulhatunk a harcérintkezés helyszínére. Halál estén átalakíthatjuk felszerelésünket, vagy akár változatlanul is hagyhatjuk, ha elég hatékonynak találjuk azt.

Eddig a mod egy sima CTF is lehetne. A kiegészít? szépsége azonban a valóságh?ségében rejlik, hiszen pl. sebesülés esetén azonnal elvérzünk, ha nem kötözzük be sebeinket. Ha pedig egy magaslatról ugrunk le, akkor lábunkat eltörhetjük, aminek az lesz a következménye, hogy mozgásunk lassul és néhány mozdulatsort nem is tudunk elvégzeni.



A lényeg a részletekben rejlik, rengeteg olyan "aprósággal" találkozhatunk, ami valami nem látott pluszt visz a játékba. Számomra rendkívül használható volt a fegyverek t?zváltója.
A valóságban egy Kalasnyikov gépkarabélynál válthatunk az egyes lövés, a sorozat és a fegyver biztosítása között. Ezt a biztosítás kivételével a Firearmsban is megtehetjük és ezzel befolyásolhatjuk fegyverünk t?zgyorsaságát és pontosságát. A különféle fegyverek a való életben is megtalálható pusekok virtuális változatai, melyek t?zgyorsasága és hatékonysága nagyon hasonlít valódi társaikhoz.

Kevésbe realisztikusnak t?nt a harcérintkezéssel együtt járó t?zijáték. Ha fegyverünkkel valamilyen kemény felületre lövünk rá, akkor természetes, hogy gurulatot kap a lövedék és ez valamilyen hang és fényhatással jár. Ezt egy kicsit eltúlozták a készít?k, hiszen kevéssé hihet?, hogy ha egy Benelli shotgunból kil?tt söréthegy belevágódik egy betonfalba, akkor azt hangos, fémes csattanás és rengeteg szikra követi. Nem túlságosan hihet? a playerek találatbírása sem. Nincs olyan ember a földön, aki akár kevlár mellényt viselve túlélne egy Steyr Aug-ból leadott sorozatot és még vidáman fejen is l?ne ezek után.



Teljesen világos számomra, hogy nagyon nehéz jól játszható és kiegyensúlyozott pályákat készíteni multiplayer játékokhoz. A CS ennek kiváló példája, hiszen a meglév? kb. 150 pályából kizárólag 30 az, amit a magyar szervereken el?szeretettel játszanak az emberek. A többi pálya vagy struktúrájában rossz, vagy annyira bugos, hogy lehetetlenné teszi a hálózati játékot. Nos valami hasonlót érzékelek a Firearms esetében is. A készít? csapat meglehet?sen kevés pályát adott ki modjához és természetes, hogy a modnak el?ször népszer?vé kellene válnia ahhoz, hogy a nem teljesen amat?r pályaszerkeszt?k is felfigyeljenek rá és mapokat csináljanak hozzá.
Persze egy kiegészít?nek már a kezdet-kezdetén szüksége van arra, hogy változatos pályákon játszhasson a nagyközönség. Egy kicsit 22-es csapdája a dolog, de remélem, hogy a készít?k megoldják ezt a problémát (is).

Szóval egymás mellé állítva a negatívumokat és a pozitívumokat, a mod technikai megvalósításán lehetne mit javítani, de egy kezdeti bétának megteszi. A jöv? megmondja, hogy a süllyeszt?ben köt ki a Firearms, vagy lesz még bel?le valami.

A mod letölthet? a tar.hu/counterstrike oldalról.
Jelenleg megy egy szerver a ginge.moe.szote.u-szeged.hu:27027 címen.
Minél többen jöttök, annál tovább él hazánkban a Firearms. (Talán még beta2 is lesz bel?le...)

Kapcsolódó cikkeink
HL: CounterStrike
HL: Opposing Force


Kapcsolódó cikkeink
» A nagy kékség - 2002.05.03.
» ABIT KG7 Vcore tuning - 2001.12.11.
» A SocketA processzorok túlhajtása - 2000.12.28.
» AMD Roadmap 2000 december - 2000.12.27.
» PIII 650@910 - 2000.07.31.
» Half-Life: Counterstrike - 2000.03.21.
» Half Life - modok & botok - 2000.01.08.
» Half Life - Opposing Force - 1999.12.10.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [1]
» MI a rakert raktok be egyeves cikekeket?... - sanyi
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal