Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Grand Prix 4
Grand Prix 4
A száguldó cirkusz - 2/2 oldal
Írta: Balage - 2002. július 14.

Amikor elszabadulnak a lóer?k:

A Grand Prix sorozat mindig is arról volt híres, hogy ez hasonlít leginkább a valóságra és meg kell, hogy valljam a gamerek ebben a részben sem csalódhatnak, mert szerény véleményem szerint fizikailag tökéletesre sikeredett. Az autók rendkívül jól viselkednek mindenféle id?járási viszony mellett, legyen akár 40 fok árnyékban, vagy szakadjon az es?. A kocsik beállításánál nem sok újdonságot véltem felfedezni, mert eddigi el?dökben is szinte minden benne volt. Egy valamit azonban érdemes megjegyezni, hogy ebben a részben már a hetedik sebességi fokozat is helyett kapott. Igaz automatikus beállítások mellett a program ezt nem aktiválja, de ha mi is elmélyülünk a beállításokban, könnyedén rátalálhatunk és ha ezt jól be tudjuk l?ni, akkor értékes másodpercekhez juthatunk így a futamok alatt.

Amikor betölt?dik a játék, az ember meglep?dve tapasztalja, hogy a már jól megszokott fedélzeti kameraállás kicsit kisebb lett, ugyanis a fejünkre ezúttal egy sisak is felkerült. Lehet, hogy ez valakinél jó pont, de nekem nem igazán, mert igencsak lesz?kíti a látókört. Ezért is tértem át a TV-b?l megszokott pilóta fölötti kameraállásra. További negatívumként említeném meg, hogy még mindig nem sikerült különböz? m?szerfalakat készíteni a versenyautóknak és a kormányon a kéz sem látszódik, továbbá ami még dühít, hogy az összes kocsinak ugyanaz a hangja, amit nem hiszem, hogy olyan ördöngösség lenne megoldani, hiszen már más szimulátorban is megcsinálták ezt (pl. F1 2002). Természetesen a kocsik törését sokkal jobban tovább fejlesztették, ugyanis az egyszer? kerék elhagyástól akár a kocsi félbetöréséig is elfajulhat a dolog.

Grafika:

Az emberek úgy várták ezt a részt, hogy ebben lesz majd a nagy grafikai áttörés és tényleg, végre megcsinálták! A grafika az eddigi részekhez nem is hasonlítható, egyszer?en csodálatosra sikeredett. Az autókat nagyon szépen kidolgozták, a karosszérián csodálatosan megtörnek a nap sugarai, míg es?ben a vizes aszfalt úgy tükröz?dik, hogy a az autó teljes tükörképe látszódik. A pálya kidolgozásánál mindenre oda figyeltek, a Hungaroring esetében még a pálya mellett elfutó magasfeszültség? vezetékeket is megjelenítették. Egyszóval most már a grafikára semmi panaszunk nem lehet. Az eddigi részekhez hasonlóan a program ismét Direct3D-n tartja a kapcsolatot a videokártyával, ezért elengedhetetlen a futtatásához a DirectX 8.1 használata.

Irányításhatóság:

Mint a legtöbb szimulátor az F1GP4 is force feedbackes kormánnyal hozza el azt a hangulatot, amely a versenypályán folyik. Csak jó tapasztalatokkal tudok szolgálni err?l a térr?l, mert a kormányra ható er?ket nagyon jól eltalálták, se nem túl er?s, se nem túl gyenge, tehát a célnak megfelel?. Azonban akik csak billenty?zettel rendelkeznek eléggé er?sen ráfaragnak, mert az el?z? részhez híven sajnos ebben sem lehet a billenty?zet kiosztást külön beállítani. Egyébként megsúgom, hogy billenty?zettel nem is érdemes hozzákezdeni a játékhoz, mert csak kínszenvedés lenne.

Hálózati játék:

Meg kell, hogy valljam, hogy ez az a rész amivel egyáltalán nem vagyok megelégedve, mert míg az el?z? részben már az Interneten is összemérhettük a tudásunkat mások ellen, most ezt a lehet?séget valahogy kifelejtették a tervez?k a játékból. Tehát ezen túl csak lan-ban van lehet?ségünk összemérni egymás ellen a tudásunkat. Ez eléggé nagy butaság volt a készít?k részér?l.

Összegzés:

A játék nagyszer?en összefoglalja a 2001-es versenyszezont. Véleményem szerint csak jókat lehet róla elmondani, bár továbbra is vannak benne hibák, de ett?l függetlenül remek szórakozást tud nyújtani az autószimulátorok nagy rajongóinak. A program készít?i ezzel a résszel nagyon közel jutottak a tökéletes Forma 1 szimulátorhoz és akár azt is kimerem mondani, hogy a következ? rész maga lesz a tökély!

<<< Előző oldal    

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [18]
» Jó kis játék és egyetértek veled, hogy ezeknek a k... - Fery
» igen épp ezért jobb az f1 2002 :p... - daxx
» Az el?z? hozzászólásom Lt?nt... :( Szóval a bukót... - Füles
» Nem tünt el, csak te a hírhez írtad be a hozzászól... - Balage
» HI! Csak azt felejtetted leírni milyen er?gép kel... - AMDaZERG
» :) Asszem a Cockpit visor-t kell kikapcsolni... ... - Füles
» Szerintem túlságosan nagy er?gép kell hozzá!!! A v... - BK
» Én TNT2-vel nyomtam (nem nevetni) és kissebb effek... - Balage
» Hát nem tudom igazad van-e... Az F1 2002 pl legal... - Füles
» Udv! Hat nem tudom, nekem egy cel800/384 Mb RAM... - graffin
» nem lehet hogy vmi cucc megy nálad xp alatt ami ne... - Zeng
» Hello! Panaszkodtam a játék teljesítményére, de s... - AMDaZERG
» A GP4 a szöveges fájlján keresztül is konfigurálha... - Kami
» Valakinek nincs meg a GP4 magyarítása?????... - Robika
»  Lenne 1 kérdésem lelehet tölteni valahonnan az f... - pepu
» HOL VAN EGY SZAR MAGYAROSÍTÁS ... - GABCSI
» írjatok az e-mail címemre ha tudtok egy olyan olda... - Csuli16
» Megvenném a gp4et pc-n!csak eredeti érdekel!!!!... - rigodon
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal