Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Need for Speed V.
Need for Speed V.
1/1 oldal
Írta: Dan - 2000. május 12.

Az el?z? NFS-eknél még nem találkozhattunk olyannal, hogy egy konkrét autómárkára specializálódjon az egész játék, ebben a részben azonban kizárólag Porschékkal száguldhatunk a pályákon, küldetéseken. Sok NFS Fan nagyon húzza a száját az újabb és újabb Need For Speed (Sebességszükséglet) verziók hallatán, és láttán. Szerintük ezek az új verziók már nem hasonlítanak a nagy el?d, ?s NFS-re. Nekem spec - a nagy hardverigényt leszámítva - semmi bajom ezekkel a progikkal. Valóban, jók voltak azok az id?k, amikor azért vettem új, 100MHz-es (!) processzort, hogy a nagy NFS fusson nálam is, de az id? nem állhat meg, mind újabb és újabb, szebbnél szebb grafikai -és hangelemek kerülnek nemcsak az autós játékokba.
A game Win2K alatt ugyan indul, de így még 640*480*16-ban is akad! Ahogy Win98-on próbáltam, rögtön szaggatás nélkül ment 1280*1024*32-?n. Ha mindent felpakol az ember, könny? 580 megát sajátít ki a vinyóból, de cserébe a töltési id? természetesen jóval kevesebb lesz.

A game elején a megszokott, jó min?ség? Intro indul el, mely mozzanatainak mibenlétére most nem térnék ki. Induláskor rögtön egy új driver konfigurálásával kell kezdenünk, melyhez még saját személyleírást is választhatunk, persze ennek kihatása a játék további menetére mintegy a nulláéval aposztrofálható. A menüben a grafika továbbra is Pazar és a hangulatot fokozandó új, kissé hatásvadász hangelemeket helyeztek el itt.



Játékmódok

Négy játékmód áll rendelkezésre: Evolution, Singleplayer, Driver Factory, Multiplayer. A Hot Pursuit azért nem került bele, mert az EA szerint nem illik össze a játék és a Porsche imidzsével és végs?soron igazuk is van.
Részben új játékmód az Evolution. Azért részben, mert gyakorlatilag az NFS IV-ben fellelhet? Career módot takarja. Három korra van osztva: Golden Era, Classic Era, Modern Era. Itt játszhatjuk végig az összes eddigi Porsche modellt, egészen 1950-t?l. A Career-hez képest újítást hozott, hogy az járgányokhoz különböz? felszereléseket, jobb min?ség?, nagyobb teherbírású, könnyebb alkatrészeket vásárolhatunk. Ha pl. több garnitúra gumink van, akkor akár minden menetben újabbakat tehetünk fel. Vásárolhatunk új, illetve használt gépkocsikat is. Gyakorlatilag az új autó néhol olcsóbb, hisz a használt járm?vek esetenként igencsak lestrapáltak.
A Singleplayer módban tulajdonképpen nincsen semmi különös, Quick Race, Quick Knockout és Knockout közül lehet választani és az Evolutionban megszerzett autókat tudjuk használni.
A Driver Factory-vel eddig még nem találkozhattunk, mert ez az "epizód" sajátossága. A Porsche gyár teszplitótájaként kell helytállnunk, s?t, feljebb kapaszkodnunk a ranglértán. A tesztpályán (Skid Pad) elvégzett "felvételi" után Junior Test Driverek leszünk, s a végs? cél Stephanie legy?zése 33+1 küldetés alatt.



Grafika terén valóban tapasztalhatók újítások. A vízesések szebbek lettek, a törés már majdnem teljesen életh? (a karcolások, nagy repedések hiányoznak, így még csak olyan, mintha egy papírrepül?t gyürögetnénk össze), a mozgó emberek némely pályán hangulatosak, hogy a fantasztikus hangeffektusokat már ne is említsem. A fizikai modell nagyon jól kidolgozott, h?en adja vissza a régi autók nagy karosszériáinak d?löngélését a kanyarokban. Az NFS-ek történetében el?ször találkozhatunk az indexszel, illetve az elakadásjelz?vel. Végre mindegyik pályán van valamilyen lehet?ség az eredeti iránytól eltérni. Ez nem számít csalásnak, mert tapasztalataim szerint direkt úgy vannak megcsinálva, hogy ne jussunk nagyobb el?nyhöz.

Végs?soron az Electronic Arts tehát ismét nagyot alkotott, a játék kellemes, izgalmas id?töltést jelent az autós arcade játékok kedvel?inek, bár a nehézségi szintek kissé alacsonyra sikeredtek.


Kapcsolódó cikkeink
» Midtown Madness 2 - 2000.09.24.
» Rally Championship 2000 - 2000.02.08.
» Need for Speed IV. - 1999.07.28.
» Rollcage - 1999.04.17.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [3]
» Hi Dan! És mi is volt a teszmasina amint 1280*102... - oldfriend
» Nagyon jo cikk! Koszonom az elkuldest!... - Czirmai Csaba
» Nagyon jol megy.... - Czirmai Csaba
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal