Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Grand Prix 3
Grand Prix 3
A padlógáz nem elég! - 1/3 oldal
Írta: Kami - 2000. szeptember 21.

A száguldó cirkusz
A világ – remélhet?leg – nagyobb felén hatalmas népszer?ségnek örvend a Formula 1. Most hogy a feszültség a sorozat vége felé egyre fokozódik, talán egyre többen ülnek le a TV képerny?i elé, vagy látogatják meg a versenyeket a szerencsésebbek.
Így van ez kishazánkban is, pláne most, hogy a száguldó cirkusz hozzánk is elérkezett, immáron tizenötödszörre. Az aszfaltbetyárok már ma is javában róják kilométereiket, sikoltanak a gumik, dorombolnak a motorok. Az izgalom fokozódik, hiszen talán csak a szezon indulásakor volt ilyen szoros a világbajnoki ranglista. Megkezd?dtek a találgatások ki, milyen formában van, ki lesz majd az els?, aki boldogan állhat a dobogó legfels? fokára és hatalmas pezsg?fürd?zés közepette zsebelheti be a 10 világbajnoki pontot.
És most jön a meglepetés: én már tudom ki lesz az els?, s?t már azt is tudom ki lesz a világbajnok. Miel?tt még az gondolnád kedves olvasóm, hogy esetleg Nostradamus reinkarnációja lennék, ki kell, hogy ábrándítsak. Nincs itt semmi csoda, csak leültem és végighúztam egy idényt a Hasbro által felvásárolt Microprose legújabb szimulációjával, a Grand Prix 3-al.



A Telepítés
Jobb kéz felöl önöknek, ha szemben ülnek a monitorral, már pedig gondolom, hogy szemben ülnek vele – már kattinthatunk is az asztalra tetsz?legesen elhelyezhet? Grand Prix 3 ikonra. Ez az ikon természetesen egy nem túl bonyolult telepítési eljárás egyik eredményeként kerül asztalunkra. A másik eredmény hogy maga a játék is felkerül a merevlemezre, három különböz? választható méretben, amelyekb?l a középs?t ajánlom 200Megabájtos helyigénnyel

Bele a közepébe
Én az el?z? rész intrójáért egyszer?en rajongtam. Bár nem volt túlcsicsázva, nem volt túl összetett, de a robbanékony zene hatására át is adja mindazt a dinamizmust, ami jellemz? erre a sportágra. A mostani intró ezzel szemben inkább egy általánosabb mozit nyújt, egy-két hétköznapi filmrészlet bemutatásával és a kor hangzásvilágának megfelel?en föltuningolt komolyzenei m?vel. Szóval ez most inkább az elmegy kategóriába sorolom, ami korántsem jelenti azt, hogy rossz lenne, csak azt hogy nem fogom százszor megnézni. :o)



Mi a mai menü?
Aki látta az el?z? részt annak nem jelent újdonságot, ahhoz képest csak kisebb – szerintem – logikusabb szerkezetet kapott. Az újak számára sem jelenthet nehézséget, hiszen a „Quick Race” segítségéve a nélkül, hogy bármivel is tör?dnénk, juthatunk versenyhelyzetbe. A program egészére jellemz? egyébként ez a kett?ség: kezd?k számára megad minden segítséget, de aki el akar mélyülni a Formula 1 világában az is megteheti. Szóval a száguldozás szerelmesei is megtalálják számításukat a programban és a tökéletes szimulációra vágyók (ekkor már a force-feedback-os kormány megléte er?sen ajánlott) is tökéletes partnerre lelnek.
A menüket – akárcsak az el?z? részben – a való életb?l elcsent pillanatok ékesítik a sarokban forgó csapatemblémákkal, és a menü alatt is igen kellemes, nyugtató hatású zene próbálja ellensúlyozni a verseny izgalmait. Érdemes el?ször a Beállítási lehet?ségek között körülnézni, ahol a gépünk erejének megfelel? grafikai szint beállítása er?sen ajánlott. Ezt a program els? indításkor automatikusan felajánlja.
Miután minden szükséges beállítást elvégeztünk, a pilóta, a pálya kiválasztása után indíthatjuk a számunkra legmegfelel?bb játékmódot: edzés, gyors verseny, nem bajnoki verseny, bajnokság. Ezek után egy rövid töltögetés után már a kocsiban ülünk. A kocsi természetesen a kor divatjának megfelel?en virtual cokpittel bír, azaz az egész m?szerfal jobbra-balra rázkódik a küls? hatásoknak megfelel?en. Újdonság a kormány forgása, bár én hiányolom róla a pilóta kezét, amit azért ma már szokás rávarázsolni. A m?szerfalak kocsinként nem nagyon különböznek, érzésem szerint a Forma 1-es autók m?szerfala, pláne kormánya ennél nagyobb különbséget mutat.

Intel Celeron 366@550, egy ABIT BE6-os alaplapban, 128MB RAM társaságában, Powered by Matrox (G400 16MB - 158MHz/197,5Mhz) amin egy 17collos Likom monitor lóg, Maxtor 15GB és Seagate 4,3GB nagyságú IDE vinyókkal + LG 48x-os CD, Creative Sound Blaster Live!, ACORP 100 ethetnet /REALTEK 8139/ kártya (túloldalt már két haverommal), Genius billenty?zet és Genius NetScroll egér, meg egy Star XB24-10-es 24 t?s printer...

A valóság nincs messze
Egy ilyen program legf?bb tulajdonsága, hogy mennyire képes megközelíteni a való életben el?forduló eseményeket. Az autó viselkedése ilyen szempontból nagyon pozitív, hiszen a segít? elemek kikapcsolásával teljesen reális vezetési élményt kapunk. Mivel ilyen autókkal kapcsolatban vezetési tapasztalatom nincs, csak az érzéseimre, a TV-ben látottakra és fizika törvényszer?ségeire hagyakozhatok. Ennek megfelel?en mondhatom azt, miként már a második rész is szinte tökéletes szimulációt hozott, úgy a harmadik rész ezen tulajdonsága talán még jobb lett. Természetesen a bokszban is nagyon precíz, minden részletre kiterjed? beállításokat végezhetünk el. Közvetlenül a verseny el?tt kiválaszthatjuk a boksztaktikát és id?járási viszonyoknak megfelel? gumit is. Innen már sejthetjük, hogy a program egyik nagy újdonsága az id?járási viszonyok megjelenése. Ennek érdekessége, hogy két órára el?re megkapjuk a várható id?járási adatokat, amely a verseny ideje alatt is változik! Így megtréfálva sof?rt, szerel?t. Természetesen a bajokat tetézve a kocsiknak is rengeteg problémájuk lehet, kezdve a motor megf?zését?l, a durrdefektig.



Grafika
Ennek értékelése során vagyok a legnagyobb bajban, hiszen a program szép-szép, de valahogy én személy szerint többet vártam. Végs? soron – az igen szép – második részhez képest történtek apróbb nagyobb módosítások, de a technikai lehet?ségek fejl?désével ezek a fejlesztések nem tartották a lépést. A grafikus célhardverekkel a Direct3D-n keresztül tartja a kapcsolatot, így futásához DirectX7 szükségeltetik. Az autók még mindig gyönyör?ek, ahogy a napsugarak kerget?znek az autó fényezésén, a pálya menti objektumok már szegényesebbek. Nagyon nagy élmény es?ben hajtani a járgányt, ahogy az el?ttünk haladó kocsik felverik vizet, szinte nullára redukálva a látási távolságot, vagy ahogy a vizes aszfalton tükröz?dnek a különféle objektumok. Ugyanakkor megmaradtak grafikai furcsaságok is: szögletes árnyékok, és a néha megnöv? horizontképek.

Hang
A zenék – véleményem szerint – nagyon jól el vannak találva, átadják a pályán uralkodó hangulatot, ugyanakkor nyugodtan hagyja bütykölni az arra vágyókat. A versenyben tapasztalható hangok lényegében nem különböznek a második részben hallhatóaktól, és nagyon úgy t?nik, hogy nem támogatja a program a mostanában igen divatos 3D hangzást, semelyeik API-n keresztül sem. Nekem nagyon hiányoztak a rádiós boksz üzenetek is, amely azért eléggé jellemz? a mai Forma 1-es világra.



Kezelhet?ség
A játék irányíthatóságára nem lehet panasz, hiszen a játék a lehet?ségek határait teljesen elérte, mind billenty?zettel játszva, mind kormánnyal irányítva (pláne a forcefeedback-os változatokkal). Egyetlen panasz az lehet, hogy billenty?zettel játszva az alapértelmezésben jó kiosztást nem lehet szabadon újradefiniálni. A játékban természetesen törnek a kocsik. Természetesen a töréseknek igen változatos formái vannak, az egyszer? vezet?szárny elhagyástól, egészen a kocsi félbetöréséig. Természetesen a kocsi beállítása, és állapota dönt?en befolyásolja a kocsi menetteljesítményét.

Hálózati játék
A második rész fájó hiányossága volt, hogy nem adott módot LAN-on keresztüli játékra (természetesen modemes játékra volt lehet?ség). Most ez a hiányosság pótolva lett és nagyon szimpatikus megoldással került a játékba. Így már nincs akadálya, hogy összemérjük tudásunkat barátainkkal, vagy az Internetes közösséggel.



Gondolatok a játékról
Nem tudom, mivel foglalhatnám össze méltóképpen a játék képességeit. A játék jó, s?t nagyon jó. Bár csak az 1998-as esztend?t foglalja össze, biztos vagyok benne, hogy a Formula 1-ért valamennyiért is érdekl?d? leend? játékost hosszú id?re le tudja majd kötni. De nem tekinthetem semmisnek a program kisebb-nagyobb hiányosságait sem. Ennek tükrében a játékra nem mertem volna a játékra ráírni a mesebeli 3-as számot, véleményem szerint inkább a 2.5 lett volna a méltányos szám. De ekkor nyilván tépnék a hajukat a marketinges szakemberek. Így is nagyobb a fejl?dés, mint a FIFA sorozat egymásután érkez? tagja közt.

Következő oldal >>>

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [6]
» Nagyon jo progi, csak nem tudom hogyan lehet kepek... - B
» Én személyszerint a HyperSnap DX-et használtam err... - Kami
» Print Screen gombot lenyomva az aktuális képet kit... - Gabeboy
» Helló! Érdekes, bosszantó problémám van a voo... - Potter Árpád
» Tanulmanyozd meg egy kicsit a jatekot, mert at leh... - akos
» JO... - ANDI199
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal