Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Hardver > Diamond Viper V770
Diamond Viper V770
A hétszázhetvenes gyémántkígyó - 1/1 oldal
Írta: XTR - 1999. augusztus 17.

Az id? este 7 körül járhatott amikor bekopogott a szomszédom és üzletet ajánlott: Ő ideadja a komplett gépét, én pedig megetetem a macskáját míg ? távol van. Annyit gondolkodtam rajta, mint amennyit ti is gondolkodtatok volna ugyanis egy Intel 440BX es alaplap, egy 300 MHz-es Klamath, 192 MB RAM, AWE64, 36x Creative CD ROM Drive, 5x Creative DVD Kit (DXR2 MPEG kártyával), egy Quantum 8,4 GB-os vinyó, meg a híres nevezetes 32 MB-os Ultra TNT2 chip benne a Diamond Viper 770-ben. Ehhez jött egy 17-es LG Monitor ami legnagyobb bánatomra sem tud 1600*1200-at. Egy friss Win98-ra telepítettem a legújabb drivereket, DirectX 6.1-et, és utána a játékok... Els?nek az Unreal-t próbáltam ki. Felpatcheltem 2.25-ös verzióra és elkezdtem játszani. 1280*1024-ben a kép gyönyör?, de már akadozik...

Akik nem értik, hogy miért azoknak elmondom, hogyan épül fel egy ilyen (Unreal, Quake típusú) játék képe. A renderelés a következ?képpen zajlik: A gépünk processzora állítja el? egy dróthálózatból a pálya és az egyéb 3D objektumok formályát és jelöli be a 3D kártya számára, hogy melyik felületnek milyen tulajdonságai vannak (f?ként textúra, de ide sorolható a tükröz?dés és még sok más). Amint ez kész megkapja az adatokat a 3D kártya és elkezdi felrakni a textúrákat elvégzi a tényleges színeskép el?állítást. (Majd továbbítja a monitornak, vagy szemüvegnek.) A figyelmes és/vagy logikával megáldott olvasó már most észreveszi, hogy nem elég felturbózni a 3D kártyát, mert ha nem kap a processzortól másodpercenként csak 20 komplett képhez elegend? adatot, akkor abból nem tud 50-et csinálni sehogy. Hanem azt a 20-at villámgyorsan megcsinálja és vár. Ez történik a mi esetünkben, hisz "csak" egy 300-as proci állt rendelkezésre... (Azért a tisztánlátás kedvéért elmondom, hogy ennek az ellenkez?je fordul el?, ha például egy P3 600 MHz-es gépbe bepakolunk egy Voodoo 1-es kártyát. A proci az ? feladatát ellátja 110-szer másodpercenként, de a kártya csak 35 öt tud fogadni. Tehát akkor meg a procinak lesz üresjárata.)
Ezen a problémán próbál majd segíteni az nv10-es kártya (amir?l mellesleg kevés infóm, van de ezen felkaptam a fejem :) ugyanis a 3D-s játékoknál er?teljesen besegít a rács számításába is. Tehát a procinak még kevesebb dolga lesz, mint valaha. Ehhez jönnek majd a jöv? hangkártyái, amik teljesen leveszik a hangirányítást a proci válláról, és már a proci unatkozni fog, miközben a játék 1600*1200-ban nyomul 110 fps-el, és mind az öt hangszorónkon jönnek a robbanások...

Visszatérve a jelenhez, pontosabban az Unreal-hez: A játék 1024*768 és ez alatti felbontásokban nagyon jól játszható. Az fps értékeket az alábbi kis táblázatban foglaltam össze 16 és 32 bites színmélységben egyaránt:


Felbontás és színmélység D3D OpenGL
640*480 16 bit 71 70
640*480 32 bit 70 60
800*600 16 bit 57 53
800*600 32 bit 55 50
1024*768 16 bit 33 32
1024*768 32 bit 33 31
1280*1024 16 bit 26 23
1280*1024 32 bit 25 22

Azt hiszem a számok magukért beszélnek. Csodálatos élményt nyújt a játék, bár ez lehet, hogy a programozókon is múlt :)

Következ? játék a Viper Racing volt amit kipróbáltam. Ez a játék is csodálatos teljesítménnyel kápráztatott el. A nagyobb fps értékek annak tudhatók be, hogy a játék CPU-ra es? számításigénye sokkal kisebb, mint az Unreal. Na de jöjjenek a számok:


Felbontás D3D
640*480 52,9
800*600 50,2
1024*768 50,7

Sajnos a játék nem támogat nagyobb felbontást. Vigaszként azt hiszem egy ideig elég lesz ez a teljesítmény és élesség 1024-ben.

Véletlenül sem maradhat ki a sorból a világ letöbbet használt "3D benchmark programja", a Quake 2. A játék 3.20-as verzióját használom már régóta, és most is ezt telepítettem. A játék már kicsit öreg és talán a grafika sem az igazi már a mai pisztolykerget?khöz, de hamarosan lesz folytatás, csak én nem gy?zöm kivárni :) A következ?ket tudtam mérni:


Felbontás Default OpenGl 32 bit
640*480 160,3
800*600 77,4
1024*768 50,6
1280*1024 47,9

Ha valaki már vetemedett arra, hogy kipróbálja a Q2-t software renderingben az tudja, hogy hasonló értékek jönnek ki. Azért a 160-on meglep?dtem, de 153 alá nem ment sehogy ;-)

Így mértem
Minden tesztet négyszer futattam le, majd az eredményeket átlagoltam, s?t Unreal-nél még kerekítettem is. A háttérben nem futott semmi, így tudtam elérni, hogy a legvalóságosabban mutassam be a kártyát ami még ennél is többet tud.

A DVD-vel kapcsolatban még annyit, hogy simán lejátszik a kártya DVD-t, csak kell hozzá egy 266 vagy gyorsabb P2. Szoftvert mellékeltek a Driver CD-re: Zoran SoftDVD. Vagyis, ha valaki vesz egy ilyen kártyát, akkor utána már csak a DVD ROM Drive-ot kell megvennie és kész a házimozi rendszer. (Ha valaki csak egy DVD ROM Drive-ot akar venni, ma már megkapja 18-20 ezer forintért. Ha kitt-et, akkor az 40.) Viszont így a processzornak nagyon is be kell segíteni a munkába, tehát háttértaskok elfelejtve, de akkor sem kell kiadni 20 pénzt egy külön kártyára.

Összességében meg vagyok elégedve a kártyával, és f?leg a min?séggel. Nagyon jó a driver, a beállítási lehet?ségek, a színkezelés, és látszik, hogy nem egy elkapkodott kivitelezése az nVidia TNT2-nek. Egyre jobban kezdem meger?síteni magamat abban a hitemben, hogy csak a neves gyártók kártyáit érdemes megvenni, mert azért tényleg azt kapjuk amit szeretünk, nem pedig mindenféle elefántokat, meg egyéb állatot :)

Amin még meglep?dtem, hogy a kártyán csak egy h?t?borba található, és h?t?ventillátor alapból nem. A kártya tulajdonosa már tett rá egy ventillátort, de csak azért mert szentül hiszi, hogy így:
1. Védi a kártyát az öregedést?l,
2. Jobb a teljesítménye
3. Nagyobb zajt kelt ezzel is leutánnozva egy repü?gépturbina teljesítményét Giga Watt-ban mérve

Szóval ne sajnáljátok rá azt a potom 32-36 ezer froncsit meg az áfát, meg a vámot, meg az üvegbetétet, és semmi mást, mert nagyon megéri.

Kapcsolódó oldalak
Diamond Viper V770 homepage
Diamond Multimedia website


Kapcsolódó cikkeink
» Inno3D: GeForce 3 Ti200 - 2002.02.18.
» ASUS 7700 vs. ELSA GLADIAC - 2001.10.03.
» Interjú az AIDA programok készít?jével, Fiery-vel - 2001.05.01.
» Asus V7100T - 2000.08.24.
» Asus AGP-V6600 - 2000.02.08.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [2]
» Hello Segítséget szeretnék kérni. Hol találhat... - Zalka Attila
» Ti f*szok! Sz*pjatok hanyatt, kis p*csök!!!!!... - McLord
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal