Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Rollcage
Rollcage
1/1 oldal
Írta: Haszprus - 1999. április 17.

A Rollcage egy futurisztikus arcade autóverseny. Száguldás és látvány - röviden ezzel a két szóval lehetne jellemezni. De én egy kicsit b?vebben is kifejtem a véleményemet a játékkal kapcsolatban. ;)

Az els?, ami felt?n?, az a játék gyönyör? grafikája. Mitagadás, tényleg nagyon szép környezeteket alkottak a Psygnosis emberei. Ennek azonban ára van: kell hozzá valamilyen 3D kártya és egy jobbfajta gép. A Rollcage tele van fényeffektekkel és robbanásokkal. Ez utóbbi nagyon igénybe veszi a gépet, egy CeleronA 300-on Viper V550-nel szinte megállt a játék, amikor nekimentem egy-két ládának, vagy egyéb tereptárgynak, ami felrobbant. Ezzel kapcsolatban egyébként nagyon jópofának találtam, hogy a játékban az épületek, ládák, és szinte bármi felrobban, ha nekimegyünk.

A Rollcage-et lehet egy személyes módban, hálózatban, illetve egy gépen, 2-4 személy által játszani.

Az autók és a pályák
Az autóknak négy tulajdonságuk van, az úttartás, a sebesség, a gyorsulás, és az er? (ez utóbbi nem tudom, vajon mit jelenthet, mert egyik autó sem törik, és semelyiknek sem esik baja...). Színt nem választhatunk. Hat autó és négy helyszín van (sziget, küls? világ, bányavidék, város). Ezeken belül további helyszínek vannak.

A játékban lehet külön választani a pályák közül, illetve ezeket "pályasorozatokként" használni. Utóbbiból három van, egyre nehezebb pályákkal és jobb ellenfelekkel. Mindig végig kell vinni egyet, hogy a következ? szintre juthassunk. Azonban ha ezt egyszer már megtettük, akkor a program legközelebbi indításakor már nem feltétlen kell legalulról kezdenünk, jöhet a legnehezebb szint is.
Itt nehézség alatt természetesen nem azt értem, hogy Easy, stb., hanem azt, hogy a három pályasorozat egyre nehezebb pályákat tartalmaz.

A külön pályaválasztáson és a pályasorozatokon kívül van lehet?ségünk id?mér? futamokra is, és csak szimpla gyakorlásra is. Szerintem egyébként ez utóbbi teljesen fölösleges, ajánlatos inkább rögtön a pályákkal kezdeni, aztán jöhetnek a sorozatok.

Az irányítás
A kezd? pályákon elég könny? az irányítás, a legels? pályán pl. egyszer se fordultam fel az autóval. Azonban ahogy haladunk el?re, egyre több alagút és éles kanyar lesz utunk során, ami bizony ahhoz vezet, hogy elég sokszor fel fogunk borulni. Ilyenkor aztán lehet mérgel?dni, mert ugyan egyik autóval sem könny? ilyenkor visszatérni a rendes menetirányba, de ha egy gyorsabb autóval vagyunk, akkor aztán különösen nehéz a helyzet.
A játékban egy remek ötlet, hogy az autók olyan felépítés?ek, hogy mindkét oldalukon tudnak menni. Valamelyik játékgyártónak volt is egy ilyen autója... Ennek a felépítésnek köszönhet?en pl. fel tudunk menni az alagutak tetejére, és amikor onnan leesünk az alagút végén, akkor simán folytathatjuk az utat az autó másik oldalán.

Konfiguráció
CeleronA 300MHz, 64MB RAM, 17" monitor, SB AWE64, Diamond Viper V550 16MB

Fegyverek
A játék során különböz? fegyvereket használhatunk, melyekt?l persze az ellenfelek sem kímélnek minket. A fegyverek közt van néhány rakéta, egyik?jük mindig az els?t találja el - ezt egyébként nem túl praktikus olyankor használni, amikor mi vagyunk az els?k ;) Másik fegyverfajta valamiféle elektromos z?rzavart kelt körülöttünk, és az ellenségek autóját irányíthatatlanná teszi, így pl. egy kanyarban simán kisodródnak. Egy varázslat is a rendelkezésünkre áll a fegyverek közt, melynek segítségével lelassíthatjuk az id? múlását, így körülöttünk az események lassabban zajlanak, mi pedig száguldhatunk. Sajna csak egy rövid ideig...

Hang
A hangeffektek jók, és 3D hatásuk is van. A játék négy hangfalat tud kezelni, ezzel igencsak valóságh? hangzást kelthetünk :) Természetesen van audio is ;), mely dance. Ezt a zenét egyébként a Fatboy Slim, az Ed Rush & Nico, a Hoax, a Receiver, a Pressure Rise, és az EZ Rollers szolgáltatja.

Összegzés
Ha a játékot egy tízes skálán értékelem, akkor legalább kilenc pontot kap. Az egy pont levonás azért jár, mert nagyon nehézkes egy felborulás után visszaállni a rendes menetirányba (arról már nem is beszélve, ha mindeközben nekedmegy egy autó), és mert a robbanások a játék átlagos hardverigényének a sokszorosát igénylik ahhoz, hogy folyamatosan "zajlódjanak". Egyébként a játék elég jól játszható a tesztgépen akár 1280*1024-en is - csak nem érdemes, mert az 1024*768-hoz képest úgy sincs sok különbség, viszont a robbanások már tényleg kissé elviselhetetlenek ilyenkor.

Kapcsolódó oldalak
Rollcage website


Kapcsolódó cikkeink
» Midtown Madness 2 - 2000.09.24.
» Beetle Crazy Cup - 2000.09.01.
» Need for Speed V. - 2000.05.12.
» Rally Championship 2000 - 2000.02.08.
» Need for Speed IV. - 1999.07.28.
» Star Wars Racer - 1999.07.20.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [1]
» király ez a játék... - toMpEr
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal