Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Unreal Tournament
Unreal Tournament
1/1 oldal
Írta: Lord Baál Szefi - 1999. január 5.

Szívélyes köszönet Mindenkinek, aki eljutott erre az oldalra.
Sikerült hozzájutnom az Unreal Tournament cím? programhoz. Nagy ellenérzéseim voltak, nem igazán tudtam elképzelni, mi a nyavalya lesz érdekes abban, ha multiplayert szimulálunk egyedi gépre. Ne értsetek félre, nagy hálózati játék ?rült vagyok, elég sok partyt látogattam (látogattunk) meg csak a játék kedvéért.
A program demója nagy sikert aratott nálam, de elijesztett a prg. HW igénye. Szokás szerint a Delta Force II álomvilágában éltem, de kezdtem ráunni az állandó "rángatásra" meg a sok halálra, mert sorozatban l?ttek le. Hála a baráti kapcsolatoknak, hamarosan kiderült, hogy egy új trónkövetel? van felbukkanóban.

Kezemben a kedves DF2-vel átsétáltam csere ügyben. Nem nagy várakozással voltam, igazából egy Quake szer? valamit vártam. A két CD láttán már meglep?dtem, de szerencsére hamar kiderült, hogy az egyiken csak az S3 kártyákhoz mindenféle textúrák vannak. A program installja után egy elég jó min?ség? intrót tekintettem meg, a kamera mozgása utalt a nagy el?dre az Unrealre. Mindenféle beállítások után eljutottam a f?menübe. Megnyugtatok mindenkit, van Glide és OpenGL is. A Direct3D is csont nélkül megy. Bárcsak minden program ilyen "simulékony" lenne.



Nosza, gondoltam magamban "prószáljuk" meg a dolgot nagy felbontás mellett. Felnyomtam a képet 1280x1024x32 bitre, és csodát láttam! A sima PII Celeron 300A 128 Ram mellett 6 gépi játékos ellen egész apró zökkenésekkel futott! A demóban ez nem így volt, de a végleges verzióban nagyon korrektül meg lett csinálva. Azonnal fokozni kezdtem a Botok (gépi ellenfelek) számát, és sajna csökkenti kellett a felbontást. A max 16 játékos esetén a program 800x600x32 esetén csont nélkül fut, a nagyobb robbanáskor kivéve a kép röccenés mentes.
Már említettem, hogy nem igazán voltam eddig oda az ID ötletéért, hiszen nem tartottam szerencsés dolognak, hogy olyan programot írnak amely a multira van kihegyezve. Magyarországi viszonylatban nem tudom, hányan fogunk tudni multi csatákat nyomni, de higgyétek el, egymagatokban játszva is visszaadja a program az igazi több játékos hangulatot.
Azért említem az ID-t mert az ? ötletük volt ez a nagy multiplayer láz, de a GT megel?zte ?ket. Érzésem szerint nagyon kell kapaszkodnia a Quake-nek, ha felül akarja az Unreal Tournament sikerét nyúlni. Igen, bízvást jelenthetem ki az UT siker várományos, mind a grafika, mind a hangulat miatt. A fegyverek szépen szólnak és jól is néznek ki. Most pedig jöjjön az értékelés Szefi módra:



Grafika, látvány
A program nagyon szép lett, de ezt már megszokhattuk az Unreal esetében. Aprólékos grafika nagyon odafigyeltek a készít?k az árnyékokon át a fényekig mindenre. Szép alakok, jó emberi mozgással. A fegyverek visszarúgása ötletes, és jól látható. A színek nagyon jók, mind a pasztell, mind az élénkebb színek képviselve vannak. A Quake sötét színeit messzire szám?zték a rajzolók. A tüzek, robbanások 1. osztályúak, nagyon klappol minden. A többi játékos rajzai nagyok és életh?ek. A fegyverek rajzai fantáziadúsak és hihet?ek. A Quake-ban szerepl? "kutyaorr" meg "fekete bástya" effektust szerencsére elfelejthetjük, minden fegyvernek tényleg fegyver formája van. A hátterek nagyon jók, akár kis vagy közepes részletesség mellett is.



Hang, zene
A zenék bár nem CD-r?l szólnak, így is nagyon jók. Szinte minden pályához megtalálták a neki megfelel?t muzakot. A hangok zörejek fájdalom és egyéb ordítások megfelel? hanger?vel és megfelel? helyen hangzanak fel. A kommentárok "Head Shot, Doble Kill, Multi Kill, Monster Kill, Goodlike!" nagyon feldobják a programot. A fegyverek töltési, elsütési hangjai is nagyon jók, még az üres töltényhüvelyek csendüléseit meghallhatjuk, ha odafigyelünk rá.

Sebesség, irányíthatóság
Egy rossz szót sem szólhatunk mind sebesség, mind kezelhet?ség szempontjából. A billenty?zet kiosztása könnyen variálható, nincs túl sok gomb sem. Az irányításnál még azt is megadhatjuk, hogy ugrás/zuhanás közben mennyire tudjuk emberünket irányítani.

Hangulat
Az egész hangulat egy igazi Duke Nukem-os party hangulat, nincs üresjárat, meg tápolás ész nélkül, hanem akció-akció hátán. Néha dics? segít?ink "beragadnak", ilyenkor jól l?jük oldalba ?ket, amire futni kezdenek felénk. Nagyon sok szépet és jót mondhatnák még a programról, de helyettem inkább beszéljenek a képek!



Szubjektív vélemény, végs? konklúzió
Sok és jófajta pályát tartalmaz a játék. A játéktípusok az egyszer? deathmatch és capture the flag-on kívül az assault és a last man standing-et is felölelik.
Az assaultban különböz? "bázisokat" pl. robogó vonatot kell elfoglalnunk, majd megvédenünk az ellenféllel szemben. A last man standing-ben utolsóként kell adott számú életünkkel gazdálkodva talpon maradnunk. Ha egy-egy játéktípust végignyomunk, akkor bajnok avatás következik, ahol a rómaikra emlékeztet? küls?ségek és római jelmondatok fogadnak minket. A nehézségi fokok nagyon el lettek találva. A legkönnyebb fokon szinte találata sincs a gépnek, a legnehezebb szintre kapcsolva esetén esélyem sincs.
Nyugodt szívvel ajánlom minden ticsung-ticsung rajongónak és "emberszimulátor" királynak is a programot nem hiszem, hogy csalódnátok benne.


Kapcsolódó cikkeink
» Medal of Honor Alied Assault - 2002.04.01.
» Inno3D: GeForce 3 Ti200 - 2002.02.18.
» Interjú egy magyar Quake 3 válogatottal - 2000.09.26.
» Half-Life: Counterstrike - 2000.03.21.
» Half Life - modok & botok - 2000.01.08.
» Tomb Raider 4 - 2000.01.05.
» Half Life - Opposing Force - 1999.12.10.
» Heretic II. - 1999.08.19.
» Thief - 1999.03.29.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez [13]
» Super a game! Igaz csak a demoval jatszottam de s3... - B
» nekem a legújabb s3metallal el sem indult!... - kowajano
» el se indul ezt hogyan csinalod? milyen a kartya?... - atee
» VKK:Fanyuvo_mano koszont mindenkit :) UT Foreve... - silanor
» Nekem meg van a játék és SZUPER JÓ.REMÉLEM HAMAROS... - ADAM
» Télleg nagyon yo yáték. Bár én mondjuk már az UT e... - pepe
» pff :) Quake3 a jó game, de szeretem az ut-t is, a... - ATI
» Mindkett? fent van a gépeken, mármint a Quake3 és ... - Vadasz
» Mind-mind szuper hozzaszolas! UT rullancs! http:... - TomiBone
» Quake3 rulezzz!!!Az UT a nyomába se érhet!!... - Volkovy
» Nyomába érni? Már miért akarna?? Hisz az UT a vis... - KoLa
» Én is UT!... - Zorba
» Jaja. :)... - Volkovy
» Hozzászólások megtekintése a fórumban
 
Főoldal