Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Tomb Raider 4
Tomb Raider 4
The Last Revelation - 1/2 oldal
Írta: CrON - 2000. január 5.

Azt mondják, hogy nagy üzlet PC-s játékokat készíteni manapság. Ez biztosan így van más országokban, hiszen John Carmack is Ferrarival ját, bár ahogyan kis hazánk játékpiacát elnézem...

Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban...
Valamikor 1997. körül kaparintottam a kezembe Lara Croft kisasszony kalandjait feldolgozó játékot és pár nap alatt "végigéltem" a kalandot. A kollégiumban kollektíven nyomtuk az élményt, tehát amíg én nyomogattam a billenty?ket, 3-4 kolesztársam szurkolt nekem. Nem zavart, hogy a kép kissé pixeles, a tereptárgyak és maga Lara is szögletes formájú. Teljesen beleéltem magam a történetbe, melyet kb. 350 mentéssel segítségével sikerült is befejeznem.

Közben eltelt egy év, beszereztem egy 3D-s kártyát és a játékok képi világa is sokat javult. A Tomb Raider II. részét messiásként vártam és mikor megkaptam leny?gözve néztem a 16 millió színárnyalatú világot és Lara új ruháit. Kissé ugyan fárasztó volt állandóan centizni és az ugrások távolságát számolgatni, de a történtet tökéletes volt és annyira beleéltem magam, hogy szinte k?vé váltam, mikor Lara-t fejbeverték és az összes cuccát elvették. Azután minden elrendez?dött, lenyomtam a sárkányt és abszolváltam Xen varázslatos t?rét is.



Azután szinte "viharos" gyorsasággal megérkezett a III. rész és teljesen kiábrándultam a sorozatból. A készít?k ugyan próbálták változatosabbá tenni a játékmenetet, de a sok egyforma feladat és a nagyon hosszú pályák fel?rölték az ellenállásom és ez volt az els? TR, amit nem fejeztem be. Ezzel nem voltam egyedül, hiszen játékosok ezrei panaszkodtak a széria harmadik részére.

A játék

Az írásom elején említettem, hogy jó üzlet PC-s játékot készíteni és mivel a felhasználók nagy része férfi, így Lara Croft hamar belopta magát a számítógépkukacok szívébe. - A barátn?m utálja Croft kisasszonyt, mert sokat ülök a gép el?tt. :( - A fejleszt?k bevallása szerint az új TR-t már akkor elkezdték fejleszteni, mikor a harmadik részt még be sem fejezték, így még egy év sem telt el a két rész megjelenése között. A szokásos marketing és PR szövegben a készít?k azt nyilatkozták, hogy maximálisan figyelembe vették a játékosok tanácsait és a legjobb, egyben az utolsó Tomb Raider részt készítették el.

Úgy látszik, a készít?k tényleg megfogadták a tanácsokat, mert a pályákat kisebbre tervezték, míg kidolgozottságuk n?tt. A továbbjutáshoz szükséges feladatok változatosabbak lettek, de ezzel párhuzamosan megoldásuk nagyon nehézre sikeredett. (Már a els? pályákon el?fordult, hogy 10 percig bolyongtam, míg ráleltem a helyes ösvényre.) A szokásos TR klisék ismerete esetén könnyebb dolgunk lehet, de a súlyzáras kapcsolók és id?záras ajtók után ebben a részben már eszközeinket is kombinálni kell, hogy egy-egy csapdán egészben juthassunk túl.

A rendelkezésre álló - már szokásos - setup programmal teljesen gépünk lehet?ségeihez hangolhatjuk a grafika és a hang beállításait. A billenty?zet kiosztása az ?sid?kt?l ugyan olyan, csak pár gombbal többet kell kezelnünk. Szerencsére kedvünk szerint módosíthatjuk a funkciók elhelyezését, bár a hard core tombréderesek nem igen nyúlkálnak a options gomb után.

Új mozgáselemek fokozatosan kaptak helyt az els? rész óta, tehát Lara már nem csak futni és sétálni, hanem guggolni, létrát és kötelet mászni, térdepelni is tud. A nehéz tárgyak huzigálása és a beragadt ajtók kinyitása meglehet?sen életszer?re sikeredett. (Hiába, a sorozat negyedik részében a kezdeti gyerekbetegségek nagy részén már átestünk.) Sajnos a kameramozgás lehetne jobb is, hiszen a TR-ben több olyan helyet találhatunk, ahol a kamerállás fix és ilyenkor persze szemlélhetjük a falat, vagy jobb esetben Lara formás testrészeit.

Természetesen több új fegyver és tárgy is helyet kapott a játékban, és akár a II. részben, itt is használhatunk járm?veket az el?rejutáshoz. A néhol már unalmas bogarászást ritmusos és kemény arcade részek teszik változatossá, részt vehetünk majd hegyi terepjáró versenyben, s?t még egy régi BMW motort is meglovagolhatunk. (Tipp: A KV5 pályán nagyon frankó üldözéses verseny részesei lehetünk, ami feldobja a játékot, de ha csak szép lassan haladunk el?re, akkor sok olyan helyre is bemehetünk, ami lényegében egy-egy alpálya. Ha az alpályákat befejezzük, akkor folytathatjuk az üldözést, ellenfelünk terepjárója a következ? sarkon vár ránk.)

A Last Revelationben a karakterek száma is növekedett. Ellentétben az I-II. rész technikájával - mindenre l?ni, ami mozog - ebben a részben semleges és ellenséges karakterek egyaránt fellelhet?k. Emberi ellenfelek mellett skorpiókkal, bikákkal és éhes halakkal, korkodilokkal is meg kell küzdenünk, de találkozhatunk majd halhatatlan múmiákkal, csontvázakkal is. Sajnos a maximálisták - azok akik bármilyen apró sérülés esetén visszatöltik az el?z? játékállást - idegbajt fognak kapni, mivel kezdetben nincs olyan fegyverünk, amivel serülés nélkül megúszhatnánk egy-egy ilyen affért.

A történet

Sajnos mire eljutottunk oda, hogy a technikai megvalósítás profi lett, a készít?k már minden elveszett földrészt, elt?nt templomot meglátogattak és Lara a létez? összes ereklyét begy?jtötte. Már a készít?k is érezték, hogy Lara kezd leereszteni, ezért már a címben is utalnak arra, hogy ez a Last Revelation - vagyis a Végs? kinyilatkozás. - remélem nem fordítottam félre! :)

A kalandozást Kambodzsában kezdhetjük, még pedig 15 évvel ezel?tt. Lara még copfos kamasz, akit tanítója a nagy Werner Von Croy mester istápol. Sajnos már a hállivúdi filmekben is láthattunk nevetséges kísérletet színészek fiatalítására, hát most tényleg mellényúltak a rajzolók. Amilyen jól sikerült a jelenkori Lara-t megrajzolni, olyan ortopéd lett a tinédzser változat. :P

Az els? két pálya lényegében tréner szakasz, ahol a régi mozgásokat gyakorolhatjuk és új mozgásokat is tanulhatunk, mesterünk - nem túl szerény - útmutatása mellett. Az "Angkor Wat" pályán begyakorolt mozgásokat a "Race for the Iris" pályán alkalmazhatjuk, ahol is Von Croy mesterrel kell versenyre kelnünk.

A történet felütése ügyes, hiszen az ódon romok között Von Croy-t végzetes baleset éri és Lara nem segít neki megmenekülni. Nem is teheti, hiszen a csapda kezd bezáródni és fiatal lánykánk nem akar a romok között meghalni. (Szóval szegény Lara-nk 15 éven keresztül élt azzal a tudattal, hogy nem segített tanítójának, aki emiatt a leomló k?sziklák között lelte halálát.-hogy mik derülnek ki!)

Von Croy - aki nem is halt meg - meglehet?sen sok szerephez jut majd a történet során, hiszen minden helyzetben próbál keresztbe tenni Lara-nak, aki leginkább sodródik az eseményekkel, hiszen kezdetben nem sok ráhatása van a történetre. Természetesen a végére minden részlet kiderül, de a roppant igényes videók értelmezéséhez igen fejlett angol tudással kell rendelkeznünk, hogy megértsünk mindent.



Következő oldal >>>

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez
Még nem érkezett hozzászólás.
 
Főoldal