Keresés



Intercool
Érdekességek a tuning és hűtés világából


Nyomtatóbarát változat


Legfrissebb cikkeink
Grand Prix 4
Vodafone GPRS
Iiyama 15" TFT LCD monitor
Imada 15" LCD Monitor
Hologramos matricák a CD-ken
Medal of Honor Alied Assault
Guillemot RL Compact Kormány
Samsung Digimax 130
Cossacks - The Art of War
Worms Blast
További cikkek...


Legfrissebb fórumtémáink
Internews szolgálati közlemény
IrDA készítése nyákra
Half-Life: Counterstrike
S.W.I.N.E.
NeuroTran 2000
Grand Prix 3
minden ami mobil
King of the road
Medal of Honor Alied Assault
Windows Whistler 2001
További fórumok...


Szavazógép
Milyen letöltéskezel?t használsz webre?
Download Accelerator Plus
FlashGet (JetCar)
Fresh Download
GetRight
Go!Zilla
Mass Downloader
Paraben's Download Manager
Real Time Downloader
ReGet
A böngész? sajátjával töltök le
Egyéb
Régebbi szavazások...
 
Internews > Cikkek > Jatek > Thief
Thief
The Dark Project - 1/1 oldal
Írta: CrON - 1999. március 29.

"A Kapitány már megint velem bánt ki a legjobban!" - füstölgött az ?r, miközben egyre álmosabb szemekkel figyelte a várárok felett átível? híd tövében vereked? patkányok csendes küzdelmét. "Hiába, nem kellett volna borral leöntenem, mikor látogatóba készült az érsek úr f?méltóságához."

Azóta a legfárasztóbb éjszakai ?rségeket mindig a nyakamba varrja! És az egészben az a legrosszabb, hogy a többiek most ünneplik Gordok születésnapját. Az a kurafi egy egész hordó mézsört vett a csuhásoktól, azóta már biztosan részegen fekszenek a szállásukon. Én meg itt álldogálok és havi 3 akó borért és egy kis zsák lisztért ?rzöm uram udvarházát, még szerencse, hogy az a talizmán üzlet bejött..."
"...Ráadásul egyesek azt suttogják, hogy urunk mostanában egyre gyakrabban t?nik el éjszakákra a romos pincében. Gordok szerint fekete mágiával foglalkozik Constantin urunk."

Az eddig mozdulatlan ?r egy hirtelen csosszanás hallatán villámgyorsan megfordult, de ez lett az utolsó mozdulata aznap éjszakára. Az ólmosbottal akkorát kapott a koponyájára, hogy az gyomorfordító reccsenéssel megrepedt és az ?r ájultan esett a várkapu tornyának hideg kövére. "Sajnos öregszem." - jegyezte meg magában az árny, akinek az ?r holnapi fejfájását fogja köszönni.
"Régebben sokkal nesztelenebbül mozogtam az éjszakában, de mostanra képességeim kezdenek megkopni. Fel kellene hagynom a tolvajlás mesterségével, de kicsiny gyermekkorom óta ezt a mesterséget gyakorlom, máshoz nem értek. Össze kellene szedni annyi pénzt, hogy békében visszavonulhassak és nyugodtan élhessem meg id?s napjaimat..."



Mostanában szezonját éljük mind a first person shooter-eknek, mind a Tomb Raider-hez hasonlatos 3rd person rendszer? játékoknak. A Thief cím? program is els? pillantásra egy Lara klónnak t?nik, azonban ahogy egyre jobban belemerülünk a középkor sötét világába, egyre jobban elb?völ minket ez a gazdagságot és kegyetlen, gyors halált egyszerre kínáló világ.
A játékban egy tolvajt fogunk megszemélyesíteni, akinek alapvet?en az lesz a feladata, hogy gazdag nagyurak, keresked?k udvarházaiba és katedrálisokba osonjon be, onnan a lehet? legtöbb értéket tulajdonítsa el és persze az is, hogy munkája után életben maradjon. Karakterünk nem hasonlít a Quake és egyéb "öld meg mind" játék megszokott katona karakterére. Ebben a játékban sokkal sérülékenyebbek vagyunk, ezért kalandozásaink során jobban oda kell figyelnünk arra, hogy ne keveredjünk konfliktusba az éber ?rséggel. A hangtalan munkához sok eszköz áll rendelkezésünkre, úgy mint az ólmosbot, a különféle nyílvessz?k, kardok és varázsitalok. Ezekre az eszközökre nagy szükség lesz éjszakai munkánk során, mely a játék el?rehaladtával egyre inkább mestermunkát igényel.



A játék története mesterien van megírva. A f? feladatunk végig a tolvajlás lesz, de a lináris történet teljesen változatossá és hihet?vé teszi az egyes pályákon fellelhet? küldetéseket és olyan események történhetnek velünk az átvezet? történetben és a küldetések folyamán(!), melyre korábban nem is számítottunk.

A Thief grafikailag is elvarázsol majd minket. A hagyományos szoftveresen renderelt grafika mellett fellelhetjük a manapság már kötelez? 3D-s gyorsítókártyákra írt rutinokat is. A program mind a 3Dfx, mind az egyéb ismert chipseteket ismeri és képes velük együttm?ködni. Még ha a grafikai megvalósításon van a programozó fiúknak javítani valójuk, a középkori feeling kialakítása meglehet?sen jól sikerült. Mind a környezet, mind a különféle karakterek szépen kidolgozottak, bár a nagy Tomb Raider III. azért grafikailag felülmúlja a Thief-et.
Azonban nem mindenr?l írhatok ilyen elismer?en, mivel a karakterek mozgatásával akadtak kisebb gondjaim. Egyes teremtmények néha beakadnak a kiálló pályaelemekbe és ez bizony velünk is könnyen megtörténhet és ekkor csak akkor szabadulhatunk, ha van korábban elmentett állásunk Ilyen hibákat egy szoftvercégnek nem szabadna ejtenie manapság.

A hanghatásokról csak szuperlativuszokban tudok beszélni. Tolvajként nagyon meg kell fontolnunk mindenfajta mozgást, mert a hangok elárulhatnak bennünket. Nem mindegy, hogy k?padlón, sz?nyegen, vagy esetleg egy fahídon dübörgünk-e végig. Engem egészen leny?gözött, hogy az ?rök beszélgetnek, énekelnek, csoszognak, káromkodnak, tehát önállóan élnek. Az általuk elbeszéltek sem mindig ugyan arról szólnak, tehát a játék végére sem fogjuk halálra unni a szövegüket. Sajnos az opciókban felajánlott 3D-s hangzást megfelel? kártya hiányában nem tudtam tesztelni, esetleg akinek van valami használható élménye az megoszthatná velünk.



Nos, aki a Thief mellett dönt, az befizet egy napokon át tartó útra, egyenesen a sötét középkor legsötétebb bugyraiba. Zombik, varázslók, elvakult fanatikus hív?k fogják veszélyeztetni életedet, de neked el?re kell jutnod a sok nehézség között is.

Hardverkövetelmény

  • processzor 200 Mhz-es sebesség felett
  • 64 Mbyte Ram
  • 3D-s kártya er?sen ajánlott
  • min. kb. 100 Mbyte szabad merevlemez hely

Megtanulási id?: kb. 20 perc

Készít?k: Looking Glass, Eidos Interactive 1998.


Kapcsolódó cikkeink
» Inno3D: GeForce 3 Ti200 - 2002.02.18.
» Half-Life: Counterstrike - 2000.03.21.
» Tomb Raider 4 - 2000.01.05.
» Half Life - Opposing Force - 1999.12.10.
» Heretic II. - 1999.08.19.
» Unreal Tournament - 1999.01.05.
+ Partneroldalunk: TESZTEK magyarul - Minden teszt egy helyen

  Nyomtatóbarát változat     Küldd el ezt a cikket barátodnak!  
 
  
A Te hozzászólásod:
Név:
Email:
Hozzászólás:
Hozzászólások a cikkhez
Még nem érkezett hozzászólás.
 
Főoldal